2018 ZG
Załącznik nr 5
WZÓR
SPRAWOZDANIE Z WYKONANIA ZADANIA PUBLICZNEGO,
O KTÓRYM MOWA W ART. 18 UST. 4 USTAWY Z DNIA 24 KWIETNIA 2003 R. O DZIAŁALNOŚCI POŻYTKU PUBLICZNEGO I O WOLONTARIACIE (DZ. U. Z 2016 R. POZ. 239 I 395)
Pouczenie co do sposobu wypełniania sprawozdania:
Sprawozdanie należy wypełnić wyłącznie w białych pustych polach, zgodnie z instrukcjami umieszonymi przy poszczególnych polach oraz w przypisach.
W przypadku pól, które nie dotyczą danego sprawozdania, należy wpisać „nie dotyczy” lub przekreślić pole.
Zaznaczenie „*”, np. „Częściowe* / Końcowe*”, oznacza, że należy skreślić niewłaściwą odpowiedź i pozostawić prawidłową. Przykład: „Częściowe* / Końcowe*”.
Rodzaj sprawozdania |
Częściowe* / Końcowe* |
Okres, za jaki jest składane sprawozdanie |
01 maja 2018r. do 31 grudnia 2018r. |
Tytuł zadania publicznego |
Rehabilitacja i reintegracja bezdomnych drogą do usamodzielnienia |
||
Nazwa Zleceniobiorcy(-ców) |
Fundacja Dom Wspólnoty ,,Barka,, KRS 0000249506 ul. Chrobrego 10 66 530 Drezdenko
|
||
Data zawarcia umowy |
19 kwietnia 2018. |
Numer umowy, o ile został nadany |
ROPS.VI.91.4.3.2018 |
Część I. Sprawozdanie merytoryczne |
1. Informacja, czy zakładany(-ne) cel(e) realizacji zadania publicznego został(y) osiągnięty(-te) w wymiarze określonym |
Zakładane cele w trakcie realizacji zadania zostały osiągnięte poprzez , 1.Rehabilitację podopiecznych programu poprzez zaangażowanie w prace na rzecz schroniska i współmieszkańców, polepszenie warunków mieszkaniowych poprzez wykonywanie prac remontowych pomieszczeń schroniska , odmalowanie pomieszczeń, pomoce porządkowe na rzecz środowiska poprzez porządkowanie imprez okolicznościowych , porządkowanie cmentarza, podjęcie zatrudnienia wspieranego 2.Reintegrację społeczną poprzez czynny udział w wydarzeniach społeczności lokalnej , wspólne spotkania integracyjne na terenie Fundacji 3.Poprzez czynny udział w zajęciach edukacyjnych i na grupach wsparcia zdobycie i utrwalenie wiedzy oraz wzmocnienie i utrwalenie umiejętności radzenia sobie w sytuacjach zagrożenia powrotu do nałogu , umiejętność wykorzystania wiedzy innych uczestników programu , nabycie umiejętności przyznania się do swoich problemów , mówienia o nich i korzystania z fachowej wiedzy i porad. 4.W trakcie programu powierzano uczestnikom programu różne zadania dotyczące prac porządkowych , remontowych , korzystali z doświadczenia i umiejętności innych mieszkańców będących w zakresie prac remontowych fachowcami , co nauczyło uczestników programu wzajemnej pomocy i samopomocy. 5.Celem wykonywania prac remontowych zakupiono narzędzia do prac porządkowych takich jak taczka , do prac remontowych i malarskich zakupiono min. drabiny , pędzle , folie malarskie , zaopatrzono uczestników programu w koszule robocze , obuwie robocze , kurtki oraz rękawice robocze . 6.Uczestnicy programu zamieszkiwali w Fundacji i w ramach programu zapewniono im niezbędne środki czystości i higieny osobistej 7.Uczestnicy programu regularnie korzystali z poradnictwa i wsparcia psychologicznego co znacznie wzmocniło ich kompetencje dotyczące rozwiązywania swoich problemów życiowych , nabyli umiejętność kontaktów z rodziną . 8.Przygotowano uczestników programu do zatrudnienia w Centrum Integracji Społecznej poprzez nabycie umiejętności wykonywania pracy ,dbałości o pracę oraz odpowiedzialności za wykonywaną pracę. 9. Przygotowano uczestników programu do podjęcia staży zawodowych , podniesienia umiejętności zawodowych, przygotowano do obowiązku wykonywania poleconej pracy, szanowania jej. 10. Przygotowano uczestników programu do aktywnego poszukiwania pracy na otwartym rynku pracy , podjęcia zatrudnienia , bądź innych form zatrudnienia. 11. Uczestnicy programu byli objęci poradnictwem psychologicznym, prawnym i innymi formami pomocy, oraz pomagano im rozwiązywać indywidualne problemy.
|
2. Opis osiągniętych rezultatów wraz z liczbowym określeniem skali działań zrealizowanych w ramach zadania (należy opisać osiągnięte rezultaty zadania publicznego i sposób, w jaki zostały zmierzone; należy wskazać rezultaty trwałe oraz w jakim stopniu realizacja zadania przyczyniła się do osiągnięcia jego celu) |
/ Uczestnicy programu zostali zaopatrzeni w podstawowe narzędzia i urządzenia które zostały wykorzystane do wykonania prac porządkowych i remontowych na rzecz schroniska i społeczności lokalnej co było formą rehabilitacji i nauczyło uczestników programu prawidłowego korzystania z tych narzędzi i urządzeń / Uczestnicy programu zostali zostało zaopatrzeni w obuwie robocze w ilości 15 sztuk , koszule robocze w ilości 20 sztuk Bluzy polarowe w ilości 10 sztuk , ubranie robocze w ilości 8kpl. , fartuch w ilości 8 sztuk. Różnorodność zakupu odzieży podyktowana została rodzajem wykonywanej pracy i porą roku. /Uczestnicy programu zostali zaopatrzeni w środki czystości i higieny osobistej co pozytywnie wpłynęło na ich samoocenę i nauczyło ich dbać o otoczenie i siebie samych , środki czystości zakupiono dla 15 uczestników programu. /Uczestnicy programu uczestniczyli w grupach wsparcia przez co nabyli umiejętność rozwiązywania swoich indywidualnych problemów w grupach wsparcia uczestniczyło do 20 osób , w ilości24 godzin w czaie trwania programu /Uczestnicy programu uczestniczyli w zajęciach edukacyjnych zawodoznawczych w ilości 16 godzin w trakcie trwania programu oraz korzystali z poradnictwa zawodowego indywidualnego w ilości 32 godzin w trakcie trwania programu, co pozwoliło odbiorcom programu na lepsze poznanie swoich kompetencji zawodowych i ułatwiło poruszanie się na rynku pracy. /Uczestnicy programu przez cały czas trwania programu byli objęci poradnictwem i wsparciem psychologicznym co ułatwiło im radzenie sobie ze swoimi indywidualnymi problemami w ilości 64 godzin w czasie trwania programu /uczestnicy programu mieli zabezpieczone miejsca do zamieszkania oraz utrzymanie. /Przez cały czas byli objęci pomocą i wsparciem pracownika socjalnego /Uczestnicy programu byli czasowo zameldowani co pozwoliło im na rejestracje w urzędzie pracy i dostęp do świadczeń zdrowotnych jak również spotykali się z doradcą zawodowym PUP i mieli swobodny dostęp do ofert pracy. /Uczestnicy programu byli objęci ubezpieczeniem wypadkowym i mieli zapewnioną pomoc prawną Realizowano /indywidualne poradnictwo i wsparcie psychologiczne /grupy wsparcia dla uzależnionych w ramach prac społecznych /zajęcia edukacyjne zawodoznawcze w tym szkolenie z podstawowych zasad bhp w ramach prac społecznych Koordynowanie realizacji zadania publicznego oraz organizacja prac społecznie użytecznych i instruktażowych w ramach prac społecznych wraz z przygotowaniem wzorów dokumentów potwierdzających wykonywanie poszczególnych działań zarówno odpłatnych jak i wykonywanych społecznie. |
3. Szczegółowy opis wykonania poszczególnych działań (opis powinien zawierać szczegółową informację o zrealizowanych działaniach zgodnie z umową, z uwzględnieniem stopnia oraz skali ich wykonania, a także wyjaśnić ewentualne odstępstwa w ich realizacji; w opisie należy przedstawić również informację o zaangażowanym wkładzie osobowym i wkładzie rzeczowym w realizację działań; w przypadku realizacji działania przez podmiot niebędący stroną umowy[1]) należy to wyraźnie wskazać w opisie tego działania |
Zatrudniono na umowę o dzieło osobę do prowadzenia poradnictwa i wsparcia psychologicznego oraz osobę do prowadzenia poradnictwa zawodowego. Przeprowadzono poradnictwo i wsparcie psychologiczne przez 8 miesięcy w ilości 8 godzin miesięcznie wyceniając za 1 godzinę 80zł., wsparciem objęto około 20 osób , niektóre osoby korzystały z pomocy wielokrotnie. Prowadzono grupy wsparcia dla uzależnionych przez okres 8 miesięcy po dwa spotkania miesięcznie przez 1,5 godziny wyceniając 1 godzinę na kwotę 80zł w grupach od 15 do 20 osób w ramach prac wykonywanych społecznie na podstawie umowy nr 2/s/2018 na wykonywanie pracy społecznej i złożonego oświadczenia o wykonanej pracy. Przeprowadzono zajęcia z zakresu poradnictwa indywidualnego zawodowego przez 8 miesięcy po 4 godziny miesięcznie wyceniając za 1 godzinę 80zł.dla 15 osób . Przeprowadzono zajęcia edukacyjne zawodoznawcze przez 8 miesięcy w ilości 16 godzin wyceniając 1 godzinę na kwotę 80zł., wsparciem objęto 20 osób w ramach prac społecznie użytecznych zgodnie z umową nr 1/s/2018 i złożonym oświadczeniu o wykonanej pracy. Zakupiono odzież i obuwie ochronne dla uczestników zadania dla 15 osób. Zakupiono środki czystości i higieny osobistej dla 15 uczestników programu ze środków własnych. Zakupiono narzędzia i urządzenia do pracy dla uczestników programu. Koordynowanie wszystkich działań w ramach zadania publicznego, w tym organizacja prac społecznie użytecznych i instruktażowych przez 10 godzin miesięcznie w ciągu 8miesięcy wyceniając 1 godzinę na kwotę 50 zł.co daje miesięcznie 500zł , zgodnie z umową nr3/s/2017 na wykonanie pracy społecznej i złożonym oświadczeniu o wykonanej pracy. |
4. Opis, w jaki sposób dofinansowanie z dotacji inwestycji związanych z realizacją zadania wpłynęło na jego wykonanie[2]) |
Nie dotyczy |
Część II. Sprawozdanie z wykonania wydatków |
|
||||||||||||||||||
Kategoria kosztu
|
Rodzaj kosztów
|
Koszty zgodnie z umową (w zł) |
Faktycznie poniesione wydatki (w zł) |
|||||||||||||||
koszt całkowity |
z dotacji |
z innych środków finansowych[3]) |
z wkładu osobowego[4]) |
Numer(y) lub nazwa(-wy) działania(-łań) zgodnie |
całkowite wydatki |
z dotacji[7]) |
z innych środków finansowych3) |
z wkładu osobowego4) |
z wkładu rzeczowego5), 6) |
Numer(y) lub nazwa(-wy) działania(-łań) zgodnie |
||||||||
I |
Koszty merytoryczne |
|||||||||||||||||
|
Nr poz. |
Koszty po stronie: Fundacja Dom Wspólnoty Barka ………………………………….: (nazwa zleceniobiorcy) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
1. |
Poradnictwo psychologiczne i wsparcie |
5120 |
5120 |
|
|
|
4 |
5120 |
5120 |
|
|
|
4 |
|||||
2. |
Grupa wsparcia dla uzależnionych |
1920 |
|
|
1920 |
|
4 |
1920 |
|
|
1920 |
|
4 |
|||||
3. |
Poradnictwo zawodowe indywidualne |
2560 |
2560 |
|
|
|
5 |
2560 |
2560 |
|
|
|
5 |
|||||
4. |
Zajęcia edukacyjne zawodoznawcze |
1280 |
|
|
1280 |
|
5 |
1280 |
|
|
1280 |
|
5 |
|||||
5. |
Środki czystości i higieny osobistej |
1500 |
|
1500 |
|
|
3 |
1503,50 |
|
1503,50 |
|
|
3 |
|||||
6. |
Narzędzia i urządzenia do pracy |
1070 |
1070 |
|
|
|
3 |
1070 |
1070 |
|
|
|
3 |
|||||
7. |
Odzież i obuwie ochronne |
3750 |
3750 |
|
|
|
3 |
3750 |
3750 |
|
|
|
3 |
|||||
Razem: |
17.200
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
12.500 |
1500 |
3200 |
|
|
17203,50 |
12.500 |
1503,50 |
3200 |
|
|
||||||||
II |
Koszty obsługi zadania publicznego, w tym koszty administracyjne |
|||||||||||||||||
|
Nr poz. |
Koszty po stronie: Fundacja Dom Wspólnoty Barka ……………………………………….: (nazwa zleceniobiorcy) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
1. |
Koordynowanie zadania z organizacją prac społecznie użytecznych i instruktażowych |
4000 |
|
|
4000 |
|
6 |
4000 |
|
|
4000 |
|
6 |
|||||
Razem: |
4000 |
|
|
4000 |
|
|
4000
|
|
|
4000 |
|
|
||||||
III
|
Koszty poszcze-gólnych zlecenio-biorców ogółem[8]): |
………………………………… : (nazwa zleceniobiorcy 1) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
…………………….………… : (nazwa zleceniobiorcy 2) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
Ogółem: |
21200 |
12500 |
1500 |
7200 |
|
|
21203,50 |
12500 |
1503,50 |
7200 |
|
|
|||||
2. Rozliczenie ze względu na źródło finansowania zadania publicznego |
||||||
|
|
Koszty zgodnie |
Faktycznie poniesione wydatki |
|||
Lp. |
Źródło finansowania |
|||||
1 |
Dotacja, w tym odsetki bankowe od dotacji oraz inne przychody ogółem: |
|
12500 zł |
|||
1.1 |
Kwota dotacji |
12500 zł |
12500 zł |
|||
1.2 |
Odsetki bankowe od dotacji |
|
0 zł |
|||
1.3 |
Inne przychody |
|
0 zł |
|||
2
|
Inne środki finansowe ogółem[9]): (należy zsumować środki finansowe wymienione w pkt 2.1–2.4) |
1500 zł |
1503,50 zł |
|||
2.1 |
Środki finansowe własne9) |
1500 zł |
1503,50 zł |
|||
2.2 |
Świadczenia pieniężne od odbiorców zadania publicznego9) |
0 zł |
0 zł |
|||
2.3 |
Środki finansowe z innych źródeł publicznych9), [10]) |
0 zł |
0 zł |
|||
Nazwa(-wy) organu(-nów) administracji publicznej lub jednostki(-tek) sektora finansów publicznych, który(-ra,-re) przekazał(a, y) środki finansowe): ……………………………………………………………………………………………………………………………….... ……………………………………………………………………………………………………………………………….… |
||||||
2.4 |
Pozostałe9) |
0 zł |
0 zł |
|||
3 |
Wkład osobowy i wkład rzeczowy ogółem: (należy zsumować środki finansowe wymienione w pkt 3.1 i 3.2) |
7200 zł |
7200 zł |
|||
3.1 |
Koszty pokryte z wkładu osobowego |
7200 zł |
7200 zł |
|||
3.2 |
zł |
zł |
||||
4 |
Udział kwoty dotacji w całkowitych kosztach zadania publicznego[13]) |
58,96% |
58,95% |
|||
5 |
Udział innych środków finansowych w stosunku do otrzymanej kwoty dotacji[14]) |
12% |
12,03% |
|||
6 |
Udział wkładu osobowego i wkładu rzeczowego w stosunku do otrzymanej kwoty dotacji[15]) |
57,60% |
57,60% |
|||
3. Informacje o innych przychodach uzyskanych przy realizacji zadania publicznego (należy opisać przychody powstałe podczas realizowanego zadania, które nie były przewidziane w umowie, np. pochodzące ze sprzedaży towarów lub usług wytworzonych lub świadczonych w ramach realizacji zadania publicznego) |
Nie uzyskano żadnych przychodów |
4. Informacje o świadczeniach pieniężnych pobranych w związku z realizacją zadania od odbiorców zadania (należy wskazać warunki, na jakich były pobierane świadczenia pieniężne, jaka była faktyczna wysokość świadczenia poniesiona przez pojedynczego odbiorcę oraz jaka była łączna wartość tych świadczeń) |
Nie pobierano żadnych świadczeń pieniężnych w związku z realizacją zadania od odbiorców zadania. |
5. Zestawienie faktur (rachunków) związanych z realizacją zadania publicznego (do sprawozdania nie załącza się oryginałów ani kopii faktur i rachunków) |
||||||||||
Lp.
|
Numer dokumentu księgowego[16])
|
Numer działania zgodnie numer pozycji zgodnie |
Data wystawienia dokumentu księgowego |
Nazwa kosztu |
Wartość całkowita faktury/rachunku (zł) |
Koszt związany |
poniesiony ze środków pochodzących z dotacji (zł) |
z innych środków finansowych[17]) (zł) |
poniesiony |
Data zapłaty |
|
|
|
|
|
||||||
I Koszty merytoryczne (należy podać koszty poniesione przez każdego Zleceniobiorcę) |
||||||||||
1. |
Rachunek Nr 4 do umowy o dzieło nr 4 |
I/1 |
17.12. 2018 |
Poradnictwo psychologiczne i wsparcie |
5120,00 |
5120,00 |
5120,00 |
|
|
18.12. 2018 |
2. |
Rachunek Nr5 do umowy o dzieło nr5 |
I/3 |
17.12 2018 |
Poradnictwo zawodowe |
2560,00 |
2560,00 |
2560,00 |
|
|
18.12 2018 |
3. |
Faktura A00051/18 |
I/5 |
05.07 2018 |
Zakup środków czystości i higieny osobistej |
1503,50 |
1503,50 |
|
1503,50 |
|
24.07. 2018 |
5. |
Faktura 1414/2018 |
I/6 |
11.10 2018 |
Zakup narzędzi i urządzeń do pracy |
1070,00 |
1070,00 |
1070,00 |
|
|
17.10 2018 |
7. |
Faktura 27/8/2018 |
I/7 |
01.08 2018 |
Zakup obuwia ochronnego |
1035,00 |
1035,00 |
1035,00 |
|
|
02.08 2018 |
8. |
Faktura 4212/2018 |
I/7 |
06.09 2018 |
Zakup odzieży ochronnej |
2715,00 |
2715,00 |
2715,00 |
|
|
07.09. 2018 |
|
Razem |
14.003,50 |
14.003,50 |
12.500,00 |
1503,50 |
|
|
|||
II Koszty obsługi zadania publicznego, w tym koszty administracyjne (należy podać koszty poniesione przez każdego Zleceniobiorcę) |
||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Razem |
|
|
|
|
|
|
|||
III |
Ogółem: |
|
|
|
|
|
|
6. Zestawienie innych dokumentów potwierdzających realizację zadania publicznego (należy wykazać dokumenty potwierdzające zaangażowanie wkładu osobowego (np. numery zawartych porozumień wolontariatu, umów zlecenia, oświadczenia o wykonywaniu pracy społecznej itp.) i wkładu rzeczowego (np. numery umów użyczenia, najmu itp.) w realizację zadania publicznego) |
W ramach realizacji zadania publicznego prowadzono grupy wsparcia dla uzależnionych na podstawie umowy nr 1/s/2018 na wykonanie pracy społecznej w ilości 24 godzin wyceniając 1 godzinę pracy na kwotę 80zł.. Wykonawca po włożeniu swojego wkładu osobowego złożył oświadczenie o wykonaniu pracy. Na podstawie umowy nr 2/s/2018 na wykonanie pracy społecznej o tematyce zajęć edukacyjnych zawodoznawczych w ilości 16 godzin , wyceniając 1 godzinę pracy na kwotę 80zł Wykonawca po włożeniu swojego wkładu osobowego złożył oświadczenie o wykonaniu pracy. Koordynowanie programu prowadzono na podstawie umowy nr 3/s/2018 na wykonanie pracy społecznej w ilości 80 godzin wyceniając 1 godzinę na kwotę 50zł. Miesięcznie wykonawca pracował 10 godzin na kwotę miesięczną w wysokości 500zł. Wykonawca po włożeniu swojego wkładu osobowego złożył oświadczenie o wykonaniu pracy.
|
Część III. Dodatkowe informacje |
Z uwagi na specyfikę umowy nr 4/2018 dotyczącej poradnictwa psychologicznego i wsparcia oraz umowy nr 5/2018 dotyczącej poradnictwa zawodowego nie naliczono składek emerytalno rentowych oraz zdrowotnych . Podatek dochodowy od w/w umów został przekazany do Urzędu Skarbowego dn.19.12.2018r. Przy zakupie środków czystości i higieny osobistej przekroczono z wkładu finansowego własnego kwotę 3,50 zł. , z uwagi na trudność w dopasowaniu wysokości kwoty faktury .
|
Oświadczam(y), że:
1) od daty zawarcia umowy nie zmienił się status prawny Zleceniobiorcy(-ców);
2) wszystkie informacje podane w niniejszym sprawozdaniu są zgodne z aktualnym stanem prawnym i faktycznym;
3) wszystkie kwoty wymienione w zestawieniu faktur (rachunków) zostały faktycznie poniesione na realizację zadania opisanego w ofercie i w terminie wskazanym w umowie;
4) w zakresie związanym z otwartym konkursem ofert, w tym z gromadzeniem, przetwarzaniem i przekazywaniem danych osobowych, a także wprowadzaniem ich do systemów informatycznych, osoby, których dotyczą te dane, złożyły stosowne oświadczenia zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2016 r. poz. 922).
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………..…………………………………………………………………...
……………………………………………………………………………………………………………………………..…………………………….
Podpis osoby upoważnionej lub podpisy osób upoważnionych do składania oświadczeń woli w zakresie zobowiązań finansowych w imieniu Zleceniobiorców. W przypadku podpisów nieczytelnych należy czytelnie podać imię i nazwisko osoby podpisującej.[18])
Data …17.01.2018r.……………………………………………. |
POUCZENIE
Sprawozdania składa się osobiście lub przesyła przesyłką poleconą na adres Zleceniodawcy w terminie przewidzianym w umowie.
Termin uważa się za zachowany, jeżeli przed jego upływem pismo zostało wysłane w formie dokumentu elektronicznego w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2014 r. poz. 1114, z późn. zm.), za poświadczeniem przedłożenia Zleceniodawcy, lub nadane w polskiej placówce pocztowej operatora publicznego.
[1]) Dotyczy podzlecenia realizacji zadania, o którym mowa w art. 16 ust. 4 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
[2]) Wypełnić jedynie w przypadku, gdy dotacja była przekazana na dofinansowanie inwestycji.
[3]) Na przykład środki finansowe oferenta, inne środki publiczne (np. dotacje), świadczenia pieniężne od odbiorców zadania.
[4]) Wkładem osobowym są praca społeczna członków i świadczenia wolontariuszy zaangażowane w realizację zadania publicznego.
[5]) Wypełnić jedynie w przypadku, gdy umowa zobowiązywała do wykazania wkładu rzeczowego.
[6]) Wkładem rzeczowym są np. nieruchomości, środki transportu, maszyny, urządzenia. Zasobem rzeczowym może być również zasób udostępniony, względnie usługa świadczona na rzecz tej organizacji przez inny podmiot nieodpłatnie (np. usługa transportowa, hotelowa, poligraficzna itp.) wykorzystana w realizacji zadania publicznego.
[7]) Należy uwzględnić także środki finansowe pochodzące z odsetek bankowych od dotacji oraz z innych przychodów (np. ze sprzedaży towarów lub usług wytworzonych lub świadczonych w ramach realizacji zadania publicznego).
[8]) Dotyczy oferty wspólnej. W przypadku większej liczy oferentów istnieje możliwość dodawania kolejnych wierszy.
[9]) Wypełnić jedynie w przypadku wsparcia realizacji zadania publicznego.
[10]) Na przykład dotacje z budżetu państwa lub budżetu jednostki samorządu terytorialnego, funduszy celowych, środki
z funduszy strukturalnych.
[11]) Wypełnić jedynie w przypadku, gdy umowa dopuszczała wycenę wkładu rzeczowego.
[12]) Wkładem rzeczowym są np. nieruchomości, środki transportu, maszyny, urządzenia. Zasobem rzeczowym może być również zasób udostępniony, względnie usługa świadczona na rzecz tej organizacji przez inny podmiot nieodpłatnie (np. usługa transportowa, hotelowa, poligraficzna itp.) wykorzystana w realizacji zadania publicznego.
[13]) Procentowy udział kwoty dotacji, o której mowa w pkt 1.1, w całkowitych kosztach zadania publicznego należy podać z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
[14]) Procentowy udział innych środków finansowych, o których mowa w pkt 2, w stosunku do otrzymanej kwoty dotacji należy podać z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
[15]) Procentowy udział środków niefinansowych, o których mowa w pkt 3, w stosunku do otrzymanej kwoty dotacji należy podać z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
[16]) Należy podać numer faktury, rachunku, a nie numer ewidencji księgowej.
[17]) Na przykład środki finansowe oferenta, inne środki publiczne (np. dotacje), świadczenia pieniężne od odbiorców zadania.
[18]) Nie dotyczy sprawozdania sporządzanego w formie dokumentu elektronicznego.